Wij willen u een kwaliteitsvolle zorg op maat aanbieden. Om onze kwaliteit hoog te houden maken we dan ook graag enkele praktische afspraken met u als patiënt:
Derdebetalersregeling
Uw zorgen worden aangerekend aan de hand van derdebetalersregeling van uw mutualiteit. Dit komt erop neer dat u zelf niets hoeft te betalen. De voorwaarde hiertoe is dat u over een doktervoorschrift beschikt en een vignet van de mutualiteit. Indien u niet over een doktersvoorschrift beschikt en/of geen geldig vignet kunt aanbieden, dienen de zorgen wel door u te worden betaald. Is de duur van uw voorschrift ten einde en is er verdere verzorging nodig? Vraag dan tijdig een nieuw voorschrift aan uw arts.
De frequentie van hygiënische zorgen is afhankelijk van uw score op de KATZ-Schaal. Het klaarzetten van medicatie zonder andere prestaties, alsook het toedienen van oog- en oordruppels als niet post-operatieve zorg en/of meer dan drie maal per dag zijn niet terugbetaald door uw mutualiteit.
Indien u aangesloten bent bij een wijkgezondheidscentrum kunt u helaas geen beroep doen op onze zorgen.
Zorgdossier
Uw zorgdossier wordt digitaal bijgehouden door de verpleegkundigen en zorgkundigen. De gegevens zijn enkel toegankelijk voor ons team en uw behandelende artsen.
Steriel materiaal
Ons verpleegteam zorgt zelf voor het steriele materiaal. Geneesmiddelen en specifiek verbandmateriaal dient u zelf aan te schaffen. Incontinentiemateriaal en hulpmiddelen zoals een ziekenhuisbed, aangepaste matras enz. kunt u kopen of huren via de medishops van uw mutualiteit. Vraag hieromtrent gerust ons advies!
Tijdstip en afspraken
Tijdens het eerste bezoek wordt een richtuur met u afgesproken. Dit uur trachten wij steeds te respecteren maar we vragen met aandrang uw begrip voor eventuele vertragingen door onvoorziene omstandigheden. Een afwijkend uur dan afgesproken bij het eerste bezoek kan enkel indien u hiervoor een bijzondere reden hebt. U begrijpt dat het systematisch wisselen van bezoekuur voor ons een praktische regeling onmogelijk maakt. Wijzigingen dienen ten minste 24u op voorhand te worden aangevraagd via ons centraal telefoonnummer. Indien u niet thuis bent op het afgesproken uur of indien de deur niet wordt opengedaan deponeren wij een kaartje in uw brievenbus om te melden dat we zijn langs geweest. Eventueel starten wij de procedure ‘patiënt in nood’. Gelieve ons te bellen indien u het kaartje vindt voor een nieuwe afspraak. Wij kunnen echter niet garanderen dat wij dezelfde dag nog langskomen.
Uw verpleegkundige/zorgkundige
Wij werken binnen een bepaalde regio en in een wisselend uurrooster. Daarom is het mogelijk dat verschillende verpleegkundigen u verzorgen. De zorgverleners zijn via ons digitaal dossier op de hoogte van uw situatie. Wij trachten er rekening mee te houden om zoveel mogelijk dezelfde zorgverlener bij u langs te sturen. Wij kunnen echter geen rekening houden met persoonlijke voorkeur.
Bij elk bezoek ook als is dit meerdere malen per dag dient u uw identiteitskaart aan te bieden zodat deze kan worden ingelezen. Dit geldt als bewijs dat we de zorg hebben uitgevoerd.
Huisdieren
Om de zorgen optimaal te laten verlopen en uit veiligheidsoverwegingen vragen wij u om tijdens de verzorging uw huisdier in een afzonderlijke ruimte te plaatsen. Onze medewerkers kunnen ook niet verplicht worden om hun schoenen uit te trekken. Bij een arbeidsongeval is men op dat moment niet verzekerd.
Feedback
Hebt u ideeën om onze kwaliteit te verbeteren of lopen de zaken niet zoals u wenst. Laat het ons weten, wij staan open voor feedback. U kan uw klacht en/of opmerking kenbaar maken via ons centraal telefoonnummer, schriftelijk op ons adres of via e-mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).
Onze medewerkers zijn eerlijk, discreet en gebonden aan het beroepsgeheim. Wij stellen ons respectvol op naar elke familie. Wij maken geen onderscheid op basis van geslacht, huidskleur, politieke, filosofische of godsdienstige overtuiging. Wij verwachten ook van u deze correcte houding, want een goede verzorging kan enkel als beide partijen zich inzetten.
Alvast bedankt voor uw begrip!